woensdag 11 juni 2008

ICT-college 5: lesverslag

Bij de laatste ICT-college hebben wij het over mediawijsheid gehad. Daarnaast hebben wij een mediawijzer van kennisnet gekregen.

Hierin staat beschreven wat mediawijsheid is en wat het eigenlijk is om mediawijs te zijn.

Na dit te hebben gelezen, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik mediawijs ben, omdat:

- Ik de informatievaardigheden beheerst ( het zoeken, selecteren, interpreteren en verwerken van informatie).

- Ik de Ict-vaardigheden beheerst (het bedienen van de computer en het gebruik van diverse software).

- Ik mijn kennis m.b.t. ict-gebruik heb kunnen ontwikkelen

Verder weet ik dat ict-gebruik zowel voor- en nadelen heeft. Het kan zowel positieve- als negatieve gevolgen met zich meebrengen.

Ik ben ervan overtuigd dat je als (toekomstige) leerkracht zeker hiermee rekening moet houden en dat je de kinderen/leerlingen niet zomar hun vrije gaan moet laten gaan, tijdens het internetgebruik.

Ik voel me thuis in de 'oude' media, maar ik sta zeker open voor de nieuwe ontwikkelingen op dit gebied. Denk bijvoorbeeld aan het gebruiken van een SmartBoard of een ActiveBoard in de klas, in plaats van een 'gewone' schoolbord.

Als laatste wil ik iets vertellen over de afgelopen colleges.

Ik had al een gmail account, maar wist helemaal niet wat ik allemaal er mee kon doen. En dat ben ik tijdens de afgelopen colleges wel achter gekomen. Ik heb ook een weblog gemaakt en geleerd hoe ik hiermee moet werken.

Dankzij de colleges weet ik nu ook meer over de SmartBoard en de ActiveBoard.

Bij deze wil ik het laatste lesverslag mee afronden.

Vriendelijk egroet,

Rajine

Geen opmerkingen: